Botoks Tedavisi

Botoks, Botulinum toxin kelimesinden kısaltılmış, özünü bir bakterinin (Clostridium botulinum) oluşturduğu proteindir.Uygulandığı kas dokusunda sinirleri bloke ederek, kasın kasılmasını engellemiş olur. Sinir uçlarından nörotransmitterin salınımını engeller. Bu etki 4- 6 ay boyunca devam eder.Daha sonra tekrarlanması gerekmektedir.Botoks günümüzde tıp ve diş hekimliği dünyasında tedavi amaçlı da kullanılmaktadır.

KULLANIM ALANLARI;

• Çiğneme kaslarının hipertrofileri ve hiperaktiviteleri,
  • Çene eklemi bozuklukları,
  • Çene yüz bölgesi tikleri,
  • Kas spazmları,
  • Yüz felcine bağlı asimetriler,
  • Trigeminal nevralji ve myofacial ağrının kontrol altına alınması,
  • Bruksizm (diş sıkma, diş gıcırdatma) ve bunlara bağlı ağrıların giderilmesinde,
  • Tükürük bezleriyle ilgili bazı durumlar (hipersalivasyon, Frey Sendromu )
  • Ağız-burun çevresinde yer alan mimik kasların estetik ve fonksiyonel açıdan düzeltilmesinde,
  • Ortodontik amaçlı cerrahiler sonrası kasların çekmesine bağlı nüksü önlemede botoks kullanılmaktadır.

Botoks tedavisi ağrısız bir şekilde yapılır, işlem sonrası hafif bir şişlik oluşabilmektedir ancak buz uygulaması ile şişlik giderilir.İşlem yaklaşık 15-20 dk sürmektedir. İşlem sonrası 3. haftada botoksun etkisi maximum düzeye ulaşır. Diş hekimleri özellikle yüzde bulunan masseter kasına uygulayarak diş sıkma rahatsızlığını başarılı bir şekilde tedavi edebilmektedir.

Hizmetlerimizden Görüntüler