Çene Eklemi Artrosentezi (Eklem İçi Yıkama)

Çene ekleminin içerisine kulak önü bölgeden iğne ile girilerek eklem içi sıvı ile yıkanır ve gerekli durumlarda kayganlaştırıcı bir tür madde olan Hyalüronik asit enjeksiyonu yapılması işlemidir.Bu işlem ile azalan eklem sıvısı yerine konmakta ve disk hareketini kolaylaştırmaktadır.En basit şekliyle yıkama yağlama işlemi denilebilir.Lokal anestezi ile ağrısız bir şekilde yapılmaktadır. Operasyon sonrası hastaların ağız açma kısıtlığı ve ağrı gibi şikayetleri azalarak zamanla geçmektedir.

Çene Eklemi Rahatsızlığı Belirtileri;

• boyun sırt ve baş bölgesinde devamlı ağrı hissi
  • sabah uyandığında ağız açma kısıtlığı, yorgunluk ve ağrı
  • çene açma sırasında tıkırtı sesleri
  • dişleri sıkma ve gıcırdatma
  • çiğneme,ağız açma ve esneme sırasında çenede ağrı hissi
  • ön dişlerle gıdayı keserken zorlanma

Herhangi bir çene eklemi rahatsızlığının olup olmadığının anlaşılması için diş hekimine muayene olunmalıdır. Artrosentez deneyimli ellerde ve uygun ortamda uygulandığı taktirde riski çok düşük ve başarılı bir uygulamadır.Tavuk ve ürünlerine alerjisi olan bireylerde hyalüronik asit alerjik reaksiyon gelişebilir.Bu işlem sonrası 2-3 saat gibi bi süre uyuşukluk sürmektedir ve hastaların ağız açıklığı gibi doğal haline 2-3 gün sonra dönmektedir.

Hizmetlerimizden Görüntüler