İmplant Tedavisi

İmplant, kaybedilen dişlerin yerini alacak sabit veya hareketli protezlere desteklik sağlamak amacı ile kemik içine yerleştirilen yapay diş kökleridir. Önceden kaybedilmiş dişlerin boşluklarına uygulanabildiği gibi ciddi bir enfeksiyon olmadığı durumlarda hemen çekim sonrası, diş yuvasına da yerleştirilebilirler. İmplantlar klasik protezlere ve köprülere göre çok daha başarılı estetik , konuşma ve çiğneme fonksiyonu sağlar. Hekim tarafından doğru teşhis ve iyi donanım ile çok başarılı sonuçlar alınabilmekte ,uygun bakımla uzun yıllar, hatta ömür boyu kullanılabilmektedir .

İMPLANT TEDAVİSİNİN AVANTAJLARI :

• Doğal dişlere benzer şekilde çene kemiğinde yer alacağından daha estetik sonuçlar elde edilebilmektedir.
  • Estetik bir gülüş ile kaybedilen özgüvenin tekrar kazanılması ve hastanın daha sosyal bi hayat elde etmesi.
  • Doğru bakım ile daha uzun ömürlü kullanım, yıllar hatta ömür boyu kullanılabilmektedir.
  • Klasik protezlere göre daha iyi çiğneyebilme kapasitesi ve daha dengeli ve iyi beslenilebilmektedir.
  • Eksik dişlerin tamamlanması sırasında komşu bölgedeki doğal dişlere kesim gibi restorasyonlar yapılmamakta ve doğal dişler korunabilmektedir.

İMPLANT MATERYALİ:

Günümüzde en sık olarak titanyum veya titanyum bileşiklerinden yapılan implantlar kullanılmaktadır. Titanyumun dokularla reaksiyona girmeyen, herhangi bir irritasyona sebep olmayan doku dostu bir materyal olmasının yansıra dayanıklılık bakımından da oldukça güvenilir bir materyaldir. Biyouyumluluğu ve dayanıklılığı sayesinde implantlarda kullanımı vazgeçilmez hale gelmiştir.

İMPLANT TEDAVİ SÜRESI;

BU süre implantın kemikle kaynaşma süresini içermek ile beraber sistemik sağlık durumu ve ilgili bölgedeki kemik yapısı ile de değişebilmektedir. Genellikle uygulama sonrası 3. Ve 4. ayda protez uygulanabilmektedir. Bu süreyi kısaltabilecek implant tipleri mevcuttur. Hekim tarafından hastaya uygulanacak tedaviye göre uygun olan anlatılacaktır. Bu 3 aylık bekleme süre zarfında hastalara geçici protezler yapılarak, sosyal hayatının devam etmesi ve estetik ihtiyacı kısmen sağlanabilmektedir.

İMPLANT CERRAHİSİNDE AĞRI:

Yapılan anestezik uygulamalar ile implant yapımı sırasında hasta en ufak ağrı hissetmemektedir. Uygulama sonrasında oluşabilecek ağrılarda uygun bir ağrı kesici ile giderilebilmektedir. Bu tedavi süresince oluşan ağrı normal bir diş çekimi veya kanal tedavisinden sonraki ağrı kadardır.

İMPLANT KİMLERE YAPILABILMEKTEDIR:

İmplant tedavisi kemik gelişimi tamamlanmış sağlık durumu iyi erişkin insanlara yapılabilmektedir. Sistemik hastalığı olan bireylerde (diyabet , kardiovasküler hastalığı ,çölyak, romatoid artrit, osteoartrid gibi) kontrol altında bulunan sağlık durumu var ise onlarda da rahatlık ile uygulanabilmektedir .Diyabetik kontrollerini yaptırmayan ya da yetersiz yaptıran hastalarda iyileşme süresi uzamaktadır. Bu gibi hastalarda doktor kontrollü implant tedavisi uygulanabilmektedir.

İMPLANT TEMIZLİĞİ:

İmplant temizliği implantın uzunca yıllar kullanımı için çok fazla önem arz etmektedir. İmplant temizliği diş fırçası, diş ipi ,arayüz fırçası ve ağız duşu gibi apareylerle sağlanmaktadır. İmplant tedavisi sonrası hekiminizden aldığınız bilgiler doğrultusunda günde 1-2 kere implant çevresindeki besin artıkları temizlenmelidir.

İMPLANT ÜSTÜ PROTEZLER:

İmplant üstü protezler uygulanacak tedavinin durumuna göre değişebilmektedir. Protezin şekli ve özelliklerine bağlı olarak sabit olup hastanın kendi dişi gibi çıkış profiline sahip ya da hastanın takıp çıkarabileceği damak protezleri şeklinde de olabilir. Uygulanan protezlerde kullanılan porselen dişlerle estetik beklenti başarılı bir şekilde sağlayabilmektedir. Ayrıca daha stabil, hareketsiz protezler elde edildiği için daha konforlu kullanım sağlanmaktadır.